عاطفه رضوی
نوشته شده توسط : پلیکا

مهرداد شکرابی همسر عاطفه رضوی

17 ساله بود که نخستین نقش خود را در فیلم آن سوی آتش در سال 1366 با کارگردانی کیانوش عیاری شروع کرد سپس دوره دو ساله تئاتر را در وزارت ارشاد گذرانده بودم و پس از پایان آن زیر نظر عبدالله اسکندری گریم را آموختم می گوید در آن سال ها بازیگری و چهره پ ردازی به یک اندازه برایم جذاب بود و به دنبال این بودم که هر دو را دنبال کنم. ازدواج اول و همسر اول عاطفه رضوی مهرداد شکرابی بوده است که بدلایلی بعد از مدتی از هم طلاق گرفتند وی بعد از آن با حسین پاکدل نویسنده و کارگردان ازدواج کرده که از وی صاحب یک فرزند دختر بنام «صبا» می باشد. از فعالیت های جشنواره ای وی : سال 76 برای فیلم «ساغر» کاندید جشنواره فجر ، سال 80 برای فیلم «مزاحم» کاندید جشنواره فیلم فجر و جشن خانه سینما ، سال 78 سیمرغ بلورین را برای فیلم «بوی کافور ،عطر یاس» بوده است.

از دیگر فعالیت های وی سریال های : وزیر مختار ، امام علی (ع) ، زیر بازارچه ، نجات یافتگان ، مشق عشق ، شبی از شبها ، بدون شرح ، باغ مظفر ، مرد هزار چهره ، مرد دو هزار چهره و قهوه تلخ را می توان نام برد. در دهه 70 خورشیدی ، بازیگری شد که بسیاری خواستار همکاری با او بودند به گفته فریدون جیرانی ، آن سال ها در بیشتر دفترهای فیلمسازی ، نام او برده می شد که البته به همه پیشنهادها پاسخ مثبت نمی داد. عاطفه رضوی با مهرداد شکرابی ازدواج کرده بود که بدلایلی بعد از مدتی از هم طلاق گرفتند او با حسین پاکدل نویسنده و کارگردان ازدواج کرده که از وی صاحب یک فرزند دختر بنام صبا می باشد.

من در خانواده ای فرهنگی و هنردوست بزرگ شدم ، خانواده ام هرگز با هنر بیگانه نبوده اند و این باعث شده بود نگاه و جهان بینی من نسبت به دختری 17 ساله پخته تر باشد. بیشتر شخصیت ها از من فاصله داشته اند من در بازیگری تیپ سازی بلد نیستم ، سلیقه من هم نیست و دوستش ندارم ، به دنبال تیپ سازی نبوده ا م ، صداسازی خاص نکرده ام. من به نوشتن علاقه دارم و تمام سعی خود را دارم در آن زمینه انجام می دهم و به هیچ عنوان روی بازیگری حسابی باز نکرده ام که بخواهم از فراموش شدن بترسم. او در سال ۱۳۶۳ در دورهٔ دبیرستان موفق به کسب رتبهٔ اول در اجرای نمایش شد و به دنبال آن توسط آموزش و پرورش ناحیه به وزارت ارشاد معرفی گردید.

 

بیوگرافی «عاطفه رضوی» و همسرش حسین پاکدل + ماجرای طلاق و عکس های جذاب

عاطفه رضوی هنرمند توانمند ایرانی متولد پانزدهم اسفند ماه سال ۱۳۴۷ در تهران می باشد او از دوران تحصیل علاقه بسیار زیادی به تئاتر و بازیگری داشت و فعالیت خود را در این عرصه آغاز کرد و پس از آن تحصیلات خود را در این رشته پشت سر گذاشت و استارت حرفه‌ای خود را زد. این هنرمند پس از این که تحصیلات خود را در دبیرستان پشت سر گذاشت یک دوره دو ساله تئاتر را از طرف آموزش و پرورش در وزارت ارشاد گذراند و پس از آن که این هنر را زیر نظر عبدالله اسکندری آموخت به صورت حرفه ای فعالیت خود را آغاز کرد. از جمله آثار دیده شده این هنرمند می‌توان به مجموعه تلویزیونی «آینه های نشکن» از جواد اردکانی اشاره کرد او در مجموعه تلویزیونی «کیمیا» نیز کاری از جواد افشار حضور بسیار خوبی داشت و بسیار خوش درخشید.

اما اولین فعالیت هنری او در سینما با فیلم سینمایی «آن سوی آتش» از کیانوش عیاری در سال ۱۳۶۶ رقم خورد و همچنین اولین سریال نیز با نام «سفر به چزابه» به کارگردانی رسول ملاقلی پور بود. اما پس از جدایی او با حسین پاکدل ازدواج کرد حسین پاکدل بیشتر در زمینه نویسندگی و اجرا فعالیت داشته است و متولد سال ۱۳۳۸ می باشد آنها صاحب یک فرزند دختر به نام صبا می باشند. این هنرمند علاوه بر بازیگری در زمینه چهره‌پردازی نیز فعالیت دارد و تاکنون در فیلم‌ها و سریال‌های زیادی فعالیت کرده است. این هنرمند متاهل می باشد و سال هاست که ازدواج کرده است همسر اول او مهردادشکرابی از چهره پردازان ایرانی می باشد.

عاطفه رضوی عکس بی حجابی را از خودش در فضای مجازی منتشر کرد و نوشت:. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

‏عاطفه رضوی‏ Atefe Razavi

در واقع عاطفه رضوی از مجموع 23 اثری که در کارنامه دارد، در 13 اثر در سینما با نام‌های فیلم قصه ها، فیلم زندگی با چشمان بسته، فیلم رقص شیطان، فیلم افسانه پوپک طلائی، فیلم قصه‌های کیش(اپیزود اول، کشتی یونانی)، فیلم بانوی اردیبهشت، فیلم ‌چهره، فیلم سفر به چزابه، فیلم نجات‌یافتگان، فیلم زینت، فیلم یک مرد یک خرس، فیلم نرگس و فیلم آن سوی آتش به ایفای نقش پرداخته و در 10 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال پرستاران (فصل دوم)، سریال کیمیا، سریال پرستاران، سریال سال‌های ابری، سریال یک لحظه دیرتر، سریال میلیاردر، سریال آینه‌های نشکن، سریال شکرانه، سریال کمین و سریال همسایه ها بازی کرده است.

مثلا اگر اطلاعاتی دقیق‌تر در مورد بیوگرافی عاطفه رضوی، آثار عاطفه رضوی، جوایز عاطفه رضوی، همکاران عاطفه رضوی، گالری عکس عاطفه رضوی، قد عاطفه رضوی، وزن عاطفه رضوی، رنگ چشم عاطفه رضوی، وضعیت تأهل و همسر عاطفه رضوی، فرزندان عاطفه رضوی، حواشی عاطفه رضوی و کودکی عاطفه رضوی می‌دانید حتما برای ما ارسال کنید. در این سال‌ها عاطفه رضوی با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران محمدرضا شریفی‌نیا با 4 مرتبه، ابوالفضل پورعرب با 3 مرتبه، گوهر خیراندیش با 3 مرتبه، باران کوثری با 3 مرتبه و حسن جوهرچی با 3 مرتبه بیشترین همکاری را با عاطفه رضوی داشته‌اند.

مهم‌ترین آثار عاطفه رضوی در حرفه‌ی طراح گریم، فیلم آدمکش، فیلم حریم، فیلم کتونی سفید، فیلم رئیس، فیلم تله، فیلم حکم، سریال فرار بزرگ، فیلم برگ برنده، فیلم مزاحم، فیلم هفت ترانه، فیلم بوی کافور، عطر یاس، سریال هتل پیاده رو و فیلم عروس است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال پرستاران (فصل دوم)، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای عاطفه رضوی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون خسرو شجاع‌زاده، سیامک اطلسی، مهرداد وفادار و نعمت اله لاریانی را تجربه کرد. مثلا اثری که در بیوگرافی عاطفه رضوی بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال پرستاران (فصل دوم) محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی عاطفه رضوی کمترین امتیاز را گرفته است، سریال همسایه ها محسوب می‌شود.

 

بیوگرافی کامل عاطفه رضوی

بیوگرافی عاطفه رضوی می گوید ۱۷ ساله بود که نخستین نقش خود را در فیلم آن سوی آتش در سال ۱۳۶۶ با کارگردانی کیانوش عیاری آغاز کرد سپس دوره دو ساله تئاتر را در وزارت ارشاد گذرانده بودم و پس از پایان آن زیر نظر عبدالله اسکندری گریم را آموختم می‌گوید در آن سال‌ها بازیگری و چهره‌پردازی به یک اندازه برایم جذاب بود و به دنبال این بودم که هر دو را دنبال کنم. تئاتری‌ها تعریفی از تئاتر و فضای آن دارند که با واقعیت فرق دارد و من زمانی که روی صحنه رفتم این موضوع را درک کردم، سینما همچنان جذاب است، من آگاهانه خواستم کمتر مقابل دوربین بروم و این مسیر را انتخاب کنم، در این ده سال فقط یک نقش و یک فیلم بوده که دوست داشته‌ام در آن بازی کنم و این دردناک است.

– من در تئاتر آدم‌های کمی را می‌شناسم، متعلق به نسلی هستم که شاید با نسل امروز تئاتر به سختی بتوانم ارتباط برقرار کنم،باید بین من، کارگردان و نقش رابطه‌ای ایجاد شود تا بتوانم در نمایشی بازی کنم، آن حساسیت‌ها و نگاه به بازیگری همچنان وجود دارد و طبیعی است در انتخاب‌هایم موثر است. – آقای پاکدل کارگردانی جدی است اما کار با او سخت نیست، من با کارگردان‌های بزرگی در سینما کار کرده‌ام به نظرم کار در سینما سخت‌تر از تئاتر است، کار در تئاتر جذابیت‌هایی دارد و دشواری‌های آن هم طبیعی است. ازدواج اول و همسر اول عاطفه رضوی مهرداد شکرابی بوده‌است که بدلایلی بعد از مدتی از هم طلاق گرفتند وی بعد از آن با حسین پاکدل نویسنده و کارگردان ازدواج کرده که از وی صاحب یک فرزند دختر بنام «صبا» می‌باشد.

شاید به همین دلیل بهتر است این‌ها را با هم مقایسه نکنیم، حالا که تجربه حضور در تئاتر را دارم به این باور رسیده‌ام که بازیگری در سینما و تئاتر دو دنیای جدا از هم است. اما واقعیت این است که در تئاتر پنج ساعت وقت برای نمایش گذاشته می‌شود و بقیه روز وقت بازیگر آزاد است و بازیگر حتی می‌تواند متن را قبل از اجرای هر روز باز نکند. بیشتر شخصیت‌ها از من فاصله داشته‌اند من در بازیگری تیپ سازی بلد نیستم، سلیقه من هم نیست و دوستش ندارم، به دنبال تیپ سازی نبوده‌ا م، صداسازی خاص نکرده‌ام. من در خانواده‌ای فرهنگی و هنردوست بزرگ شدم، خانواده‌ام هرگز با هنر غریبه نبوده‌اند و این سبب شده بود جهان‌بینی من نسبت به دختری ۱۷ ساله پخته‌تر باشد.

 

منبع





:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: